Vad kan du lära av spelbolagen?
Pengaspel online är en av de branscher med hårdast konkurrens just nu. Detta har lett till ett starkt arbete till effektiv marknadsföring och styre för att locka till sig nya kunder och ge dem en så givande upplevelse som möjligt. Vi tänkte därför gå igenom några områden där andra branscher ännu har mycket att lära.
Startbonusar
Gratis pengar är det svårt att tacka nej till och det är precis vad många casinon erbjuder genom sina bonuserbjudanden. De har helt enkelt tagit konceptet av giveawaymarknadsföring och tagit det till en helt ny nivå, utan att göra det till en förlustaffär.För att förhindra att de nya kunderna bara sticker med pengarna så fort de vunnit något så brukar bonusarna innebära ett så kallat omsättningskrav. Detta betyder att man behöver omsätta, alltså spela för ett visst antal gånger pengarna man fick för att sedan få ta ut eventuell vinst. På så sätt får kunden mer pengar att spela för, mer underhållning och ökad chans till storvinst samtidigt som spelbolaget inte riskerar att behöva betala ut allt.Kanske är detta något som ni kan implementera på erat företag? Gåvor som kräver enkla motprestationer vilket både minskar era kostnader och höjer kundens upplevelse.
Arbeta med sannolikheter
Inom företagande är man konstant omringad av risker och möjligheter och det är få områden där det är lika klart som inom betting och odds. Spelbolagen måste där bokstavligen räkna ut och satsa pengar på sannolikheterna för planerade händelsers utkomster.Även du kan ta lärdom från detta och använda dig av beräkningar för att lista ut sannolikheten att något skall hända. Ibland kan det handla om att göra mjuka värderingar om hur stor risken till exempel är att en nyckelperson skall lämna företaget medans det andra gånger gäller att bedöma företaget enligt vedertagna modeller.